needpr.co.il

מיתוג - איך עושים את זה נכון?





כמו כל תחום אשר עם הפיכתו למשמעותי הוא ממציא שפה משלו, כך גם עולם הפרסום המציא שפה משלו, ואל תוך עולמנו נכנס המושג "מיתוג".
היום כולם עוסקים במיתוג, מיתוג לקוחות, מיתוג מוצרים, מיתוג שירותים.
זה נשמע יפה יותר, משמעותי יותר, עמוק יותר ובעיקר שיווקי יותר.



איך מסבירים מיתוג

כדי להבין מה זה מיתוג וכיצד עושים אותו, צריך להבין קודם מה זה מותג. מותג זה מוצר של חברה אשר אפשר לומר שיש לו זכות קיום משל עצמו, הוא למעשה יישות שלעיתים גדולה מהחברה עצמה מבחינת התודעה הציבורית.

הדוגמאות הטובות ביותר מגיעים  ממוצרי הקוסמטיקה, בשמים, מוצרי שיער וכדומה. במקרים אלו הרבה פעמים אנחנו נזכור את שם המוצר, כי הוא מותג, אך לא נתייחס כלל לשם החברה.

דוגמא אחרת הם מוצרי מזון. פסק זמן למשל הוא מותג של עלית. מפסק זמן בסיסי הוא כבר יצר משפחה שלמה ששייכת לו והעובדה שהוא שייך לעלית כלל איננה משנה, הוא עומד בשוק בפני עצמו.

אז מה זה מיתוג?

למעשה מיתוג מתבסס על אותו רעיון עם שינויים קלים בהתאם לגורם אותו אנו מבקשים למתג. הרעיון הוא לקחת מוצר, חברה או דמות, ולייצר להם תדמית מסוימת, זהות, איתן הם יהיו מוכרים.

כאשר איש יחסי ציבור או איש שיווקי אומר "אנחנו ממתגים אותו כך" הכוונה שלו, שמטרתו היא ליצור לו פנים שכאשר יראו אותם כולם יחשבו על מה שהוא רצה שיחשבו.

בין השאר הדבר יתבצע על ידי יצירת עיצוב תדמית מסוימת שהוא יהיה מזוהה איתה, יצירת שפה (מילולית, ויזואלית) אחידה, מסרים אחידים, פעולות ועוד. בסופו של דבר מיתוג יצליח כאשר יקרו שני דברים:

א.כאשר הציבור יישאל מה אותו גורם מייצג, הוא יענה את מה שהמסר רצה להעביר.

ב.כאשר הציבור יישאל מי מזכיר לו אות אותו מסר, הוא יזהה את החברה או המוצר עם המסר.


הבחירה במיתוג הנכון

ההחלטה לאיזה כיון למתג את החברה או את הדמות, היא החלטה לא פשוטה. היא צריכה לקחת בחשבון מספר אלמנטים:
מיתוג
א.מה החברה מבקשת לייצג

ב.האם יש חברה אחרת בתחום, חברה חזקה, שממותגת בצורה דומה (לדוגמא, אם ידיעות אחרונות כבר ממותג כעיתון של המדינה, אז אם מעריב ינסה למתג את עצמו ככזה, זה יראה לא אמין ולא נכון).

ג.מה האמצעים שעומדים לרשות החברה.

ד.מה הנישה אליו החברה מבקשת להיכנס

בדרך כלל חברות ירצו למתג את עצמן עם זהות לאומית (פטריוטית), צעירה (רעננות), אחראית (ניתן לסמוך עליה) , חבר'מנית (לכולם יש, אז גם אתה תרצה), ייחודיות (להיות חלק מהחברה זה דבר מיוחד) וכן הלאה. הכל, שוב, תלוי במצב החברה ובמיקומה בענף.


כיצד ממתגים?

מיתוג עו עיצוב תדמית כפי שקוראים לזה גם, מתבצע במספר רבדים, הרובד הפרסומי, קרי פרסומות בטלוויזיה, עיתונות, אינטרנט, שלטי חוצות.

הרובד הויזואלי והמילולי, שינוי אריזה, מסרים קצרים וקליטים, שינוי לוגו וכדומה.הרובד היחצ"ני, גיוס סלבריטאים, מסיבות, מתן פרסום לאירועים נוצצים ועוד.

הרובד החזותי, כאשר מדובר על מוצרים מדובר בעיקר על שינוי עטיפה, סלוגן ולוגו חדשים, אך כאשר מדובר על דמות ציבורית,  הרי שהשינוי מתבצע באמצעות לבוש חדש, תסרוקת חדשה, ואפילו ניתוחים פלסטיים..





12/12/2010    needpr.co.il
פורום יחסי ציבור

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר needpr.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2024 needpr.co.il כל הזכויות שמורות
אתר משרדי יחסי ציבור מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום יחסי ציבור
מחפשים חברה במתמחה במיתוג? מלאו את הטופס וקבלו פניות
אנחנו עובדים עם משרדי יחסי ציבור מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!