needpr.co.il
כניסה למנהלים
מעוניינים לקבל פניות ממשרדי יחסי ציבור?
או מלאו פרטים
שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM!

מנהלי הפורום

ענת צ'רפק מחנאי - משרד נעמי צ'רפק יחסי ציבור
ענת צ'רפק מחנאי - משרד נעמי צ'רפק יחסי ציבור

ענת צ'רפק מחנאי סמנכ"לית לקוחות בצ'רפק יחסי ציבור , מנהלת תיקי לקוחות אסטרטגיים, מייעצת לעסקים שבתחילת דרכם. כיצד לפרסם, למתג, ליחצן, וליצור לעצמם תדמית נכונה בעולם הניו מדיה

עדי הרבסטמן-מנכ"ל חברת הרבסטמן תקשורת hmedia
עדי הרבסטמן-מנכ"ל חברת הרבסטמן תקשורת hmedia

עדי הרבסטמן בעל ניסיון של 10 שנים בעולם הפרסום והיחסי ציבור . לאחר 5 שנים בעולם הפרסום עבר לעולם יחסי ציבור ומשם הוא נמצא בהתקדמות תמידית למדיה הוותיקה והחדשה כאחד.למד יחסי ציבור בבר אילן ובניהול ניו מדיה במכללה לניו מדיה.

כתוב נושא חדש
הודעה / מחבר
תאריך / שעה
05/11/2013 17:03
פנייה לקהל רוסי     ו    מישה מישה    

אנחנו חברה שפועלת גם לקהל הרוסי וגם לקהל הישראלי הוותיק. לקחנו לאחרונה חברת יחסי ציבור לשם יקדום 2-3 מוצרים שלנו. ניסינו לעבוד על קהלים שונים עם אותה חברה אך זה לא ממש צלח. יש באמת משמעות ליכולת של המשרד לעבוד מול קהל מסוים או שעצם יחסי הציבור היא המשנה וייתכן והטעות נעשתה בגישה

05/11/2013 18:27

היי מישה
שאלה מצויינת !!!

ישנם משרדים שיודעים לעבוד מול מגזרים - רוסי , דתי, חרדי, ערבי ...
מדבור בקשרים שנרקמים לאורך השנים ולא צצים בן רגע .
צריך גם לדעת כיצד לכתוב להם למשל בס"ד במסמך שמגיע לעיתונאי דתי וניסוח ותמונות מיוחדות וצנועות ואילו העיתונאים הרוסים מעדיפים לקבל הודעות לעיתונות ברוסית ולא בעברית ...

חשוב לבחור משרד שכבר יודע לעובד עם מגזרים ולא "מתגלח" על חשבונכם פעם ראשונה ...
לצערי הרב כנראה בחרתם משרד שיודע לעבוד בתקשורת הישראלית ולא יודע לעבוד לפי מגזרים...

כיום- ישנם משרדים שמחזיקים מחלקות מיוחדות לטיפול במגזר ערבי או רוסי או דתי-חרדי ...לא חובה לעבוד עם מחלקה לחוד ומשרד יח"צ לחוד (כי לעיתים מדובר בעלויות כפולות ) אבל כן חשוב לדעת מראש שהמשרד שבחרת יודע לשרת לך את הצרכים במלואם ולא רק את חלקם...

חשוב לבחור נכון !!!
מקווה שעזרתי לך
ענת

30/10/2013 13:40
יחצון     ו    דביר דביר    

היי, האם את נתקלת במצבים שאת מייצגת לקוח שלך , אבל את חושבת שהוא טועה ובכל זאת את צריכה ליחצן אותו ?

30/10/2013 14:05

היי דביר

שאלה מעניינת במיוחד לאור העובדה שזה בדיוק קרה לי ועלה לי בתקיד היחצנית עם אחד הלקוחות .
לצערי הרב אתה נותן ייעוץ וחוות דעת לאורך כל הדרך המשותפת עם הלקוח ולא תמיד דעתכך מתקבלת בברכה.
עכשיו בדיוק היה לי מקרה שבו הלקוח לא הקשיב לעצה שלי הלך בדרך אחרת ...התוצאות הסופיות היו עגומות ובמקום לקחת אחריות טען בפני האחראים עליו "היחסי ציבור היו גרועים וגם לא קיבלתי ייעוץ טוב"...

חשוב לדעת שלקוח שלא סומך על דעתך ולא מקבל אותה לא בהכרח תמשיך לעובד איתו לאורך זמן ...לקוחות משלמים לנו כדי לשמוע את דעתנו המקצועית על דברים במיוחד דברים שמגיעים בסוף לתקשורת ומשפיעים על מוניטין, מכירות, תדמית וכו ...

לפעמים כל מה שנותר הוא ,לבלוע את הצפרדע" ולהמשיך ולקוות לטוב שאולי אחרי שהעניין יתפוץ הלקוח בפעם הבאה יקשיב לך יותר ...

לא כל מה שלהקוחות שלנו עושים אנחנו מאינים ב-100% אבל לא תפקידנו לחנך את כולם וכן תפקידנו לייצר אייטמים בתקשורת - לשם כך שכרו אותנו בסופו של דבר.

ענת

23/10/2013 15:06

האם בתור יחצנ"ת את חושבת שזה אתי לחלק מוצרים שונים של החברה בחינם למי שאמור לכתוב עליה? אני חושבת שזה ממש לא הוגן ומטעה את עמדת הכתב

24/10/2013 13:52

היי לאה

שאלה מצויינת ...לאחרונה גם הנושא עלה לשיחת היום ויש כתבה על הנושא באתר וואלה במדור ברנז'ה די מקיפה (בעיקר יחצנים שמתלוננים על תופעות שקיימות בחוץ).
התשובה שלי מתחלקת לשני חלקים :

מצד אחד ישנם עיתונאים שהמדור שלהם נקרא מדובר בדיקות ...הם מקבלים מוצר כל שהוא ...נונתים לנסיין מטעמם..מקבלים חוות דעת ממנו תוך כדי נסיוי המוצר ואז כותבים עם ניקוד /ציון כל שהוא ...
לכתבים מהסוג הזה אתה צריך לתת את המוצר כדי לקבל עליו ביקורת (ועדיף חיובית)..
מצד שני ישנם עיתואנים שמסקרים רק אם יקבלו מוצר - לצערי הרב הנושא פרוץ לחלוטין ..איןמ שום חוק שאומר שלא צריך לתת להם או שאסור להם לבקש...וישנם יחצנים שמוציאים מהלקוחות שלהם מתנות בשווי רב וזה יוצר בעיה לכל השאר ...לכל שאר היחצנים ..

היום יחצן שרוצה לעשות רושם מול הלקוח שלו ורוצה לקיים למשל מסיבת עיתונאים או סיור עיתונאים עם הרבה משתתפים חייב לתת לצערי הרב מתנה שווה כי זה יגדיל לו את הכמות המשתתפים ...

העיתונאים התרגלו לזה וכעת אי אפשר ללכת חזרה (גם אם זה לא חיובי וחינוכי כל כך)...דבר נוסף שיש לזכור /שהיום משכורת של עיתונאי זה לא מה שהיה פעם !!!
לכן המתנות והצופרים וההטבות כל כך חשובים להם - והיום זה הכח המניע אותם בעבודתם...

ענת

17/10/2013 16:06

לפי דעתי המהלך של רשת רולדין ורני רהב נגד קופיקס היה צעד שנבע מפחד . צורת ההתבטאות הייתה נמוכה . רציתי לשאול מה דעתך על המהלך הזה
תודה

17/10/2013 20:08

היי רוויטל
הצעד של רני רהב ורולדין לא נבע מפחד ...רולדין עם כל הכבוד הוא מותג מנומנם שרק בחנוכה שומעים עליו ....בגלל אטרף הסופגניות ...
רני רהב רצה לנער את הנפטלין מעליו ...וארגן מסיבת עיתונאים שהנושא שלה היה 25 שנה לרשת ומיתוג חדש ...נושא שלבד הוא משעמם ובטח לא מקבל כותרות...
כל העיתונאים התייצבו בגלל שרני רהב דאג שייתיצבו אבל הדבר היחיד שניתן היה להביא אותו לכותרות ...זה היה לצאת במלחמה נגד קופיקס !!!

הישן נגד החדש...היקר נגד הזול ...זה שרני רהב לא תמיד מתורבת ולא תמיד מדבר גבוה גבוה ...זה ידוע ...בסך הכל הוא בן אדם ...זה שצילמו ושידרו את הדיבור הנמוך - זו כבר יותר בעיה כי הוא עובד על תמיד של לקוחות חשוב גם לשמור על תדמית שלו עצמו...
לרני רהב התדמית לא נפגעה ...לרולדין נפגעה התמדית כי במקום לפרגן לרשת נוספת שמנסה להצליח בארץ היא תוקפת ומתגוננת כאחד - וחבל ...
יש מקום ופרנסה לכולם בארץ ואין סיבה להכפיש !!!

ענת


07/10/2013 17:01

אנחנו להקה קטנה שהוציאה אלבום באופן עצמאי. אין לנו יחסי ציבור ולא יועץ תקשורת. אולי בעזרת טיפים שלך ליחסי ציבור מוסיקה נוכל להתקדם...

17/10/2013 20:05

היי רון

כולם רוצים להתפרסם ולא כולם עובדים בשביל זה (גם ללא יח"צ)...
אחד הדברים שאתם יכולים לעשות הוא לסגור הופעות ולבקש מהמקומות שבהם אתם מופיעים לשלוח למדורי הכרוניקה את פרטי ההופעה עם תמונה יפה שלהם תאריך ושעה ...

במידה ואין לכם כרגע סגירות של מקומות תתחילו אפילו להתנדב ..בפאבים של קיבוץ...אצל חברים במסיבה ...בימי הולדת בים בכלל לא משנה אפילו בבית ספר שהייתם בו ...העיקר להחשף ...
במקביל תפתחו עמוד הבפייסבוק שהוא חינם לחלוטין ותתחילו להלעות תמונות ודיווחים מההופעות ...מהחזרות...מהשירים...תמונות עם מעריצות אחרי הופעה ...

לגבי כלי התקשורת - אם יש למישהו מכם או לכמה מכם סיפור חיים מעניין , צבעוני, קצת צהוב ..תעניינו את העיתון המרכזי באזור שבו אתם גרים (עדיפות לידיעות אחרונות)ץ...כתבה מקומית תעשה רק טוב ...
לגבי רדיו או טלוויזיה - יש כמה תוכניות שמארחות להקות מתחילות כמו קרן נוייבך ברדיו או לונדון וקירשנבוים בערוץ 10 ואפילו חדשות הספורט ...תתחילו בלחפש פרטים שלהם וליצור איתם קשר ותשלחו להם חומר עליהם כולל לינק מיו טיוב של מופע או שיר כל שהוא שיתרשמו ...

שיהיה הרבה בהצלחה
ענת



01/10/2013 15:38

תוך כמה זמן מהרגע בו מתגלה משבר את נוהגת לטפל בו? אני יודעת שקיימת טענה שאם לא מתייחסים למשבר  ולא עושים רעש, הוא יחלוף

06/10/2013 12:38

היי לוטם
משבר מצריך התייחסות מיידית ...
ההתייחסות צריכה לבוא לידי ביטוי בישבה דחופה של כל הגורמים ובחירת אסטרטגיה שעמה יוצאים לדרך..
יכול להיות שהאסטרטגיה תהיה בשלב הראשון שקטה יותר , רק לבדוק את המצב ואת ההתפתחות ואז להגיב ...יכול להיות שצריך להוציא הודעה לעיתונות או לפרסם תגובה בפייסבוק של הלקוח במיידי, יכול להיות שצריך לבטל קמפיין שרץ באוויר כדי לא לעורר את הדובים משנתם...
אבל חובה להגיב !!! לא להיות אדישים !!! להיות עם יד על הדופק ...לראות שבזירת הפייסבוק לא מתארגנת הפגנה/עצומה...

ענת

23/09/2013 16:43
גם מתעניין בתחום     ו    נדב נדב    

שלום וחג שמח , הייתי יחצן המון שנים במסיבות , העבודה שלי הייתה טובה מאוד. האם שאני מחפש עבודה בחברת יחסי ציבור זה משהו שיכול לתרום לקורות חיים ?

24/09/2013 14:30

היי נדה
סליחה על התשובה המאוחרת , הייתי בחופשה עם הילדים ...
אני אשמח אותך אם אגלה לך שאפילו רני רהב יחצן מספר אחד בארץ, התחיל בגיל 20 כיחצן מסיבות , באירועים שארגן מתחת לביתו ברמת גן ...(אגב הוא גם היה שכן שלי דאז).
יאיר מורטון , דודי מליץ כולם היו יחצני מסיבות ואנשי ברנז'ה והיום יש להם משרדי יחסי ציבור נהדרים..

חשוב "לשפץ" את קורות החיים ולהלביט את היכולות שנדרשות מיחצן אמיתי - יכולת ארגון, יוזמה , יחסי אנוש מעולים, ורבליות , התנסחות ...
אני בטוחה שיש לך את כל אלו ...
מה גם שיש משרדי יחסי ציבור שעוסקים בחיי הלילה - למשל בלנדר משרד שעוסק במסעדות וברים בתל אביב וחיי את חיי הלילה של תל אביב ...

שווה לשלוח לכאלו ...בהצלחה!!!

ענת

16/09/2013 17:37
עיסוק בתחום     ו    נסטיה נסטיה    

היי , אני שוקל ברצינות ללמוד יחסי ציבור זה מאוד מעניין אותי , אני חושבת אבל שלהיות איש יחסי ציבור זה כישרון , קשה ללמד את זה . אני בחורה שקטה לא עושה יותר מידי רעש או בכלל לבלות מידי ואני מאמינה שזה יהיה בעיה. לכן רציתי לשאול מה הם התכונות החשובות שצריך לאיש יחסי ציבור ?

24/09/2013 14:25

היי נסטיה
סליחה על האיחור בתשובה הייתי בחופש עם הילדים , אז שוב עמך הסליחה.
תראי - יש כמה תכונות שכן מאפיינות יחצנים :
ביטחון עצמי , יכולת ורבלית (ולא רק בטלפון), יכולת התנסחות (בעיקר בטיפול בהודעות לעיתונות ותגובות לתקשורת ), יכולת להתחבר כלומר יכולת גבוה של יחסי אנוש כי יוצא לנו לעבוד מול מאות אנשים בכלי התקשורת  ובקרב הלקוחות ...

חשוב להיות יצירתי , לא להירדם בשמירה , להיות מעורה בכל מה שקורה פה בארץ ובלהגיב בזמן אמת ...להיות בעל יכולת לעשות כמה דברים במקביל כי משימות יש אין ספור ונכנסים גם בלתמים שגורמים לך לעזוב הכל הכל ולהמסר לטיפול בבלת"ם מצד הלקוח.

במידה ויש לך את התכונות הללו - את בכיוון הנכון ,
תסדרי את קורות החיים שלך בהתאם תשימי לב למה מחפשים,
ותתחילי לשלוח למשרדי יח"צ
ובעיקר שיהיה בהצלחה!!!
ענת

09/09/2013 16:54
חוזה     ו    kobi kobi    

לפני שאני מתחיל לחפש משרד למיתוג עסקי, אשמח לקבל טיפים לגבי נקודות בחוזה עליהן אני צריך לשים לב

11/09/2013 11:15

היי קובי
מה לשים לב בחוזה ?
שיש לך נקודת יציאה גם באמצע הפריוייקט ...
שלא תתן את כל הכסף מראש כי לבטל צ'קים לא ממש חוקי ...
שאנשי הקשר שסגרו איתך הם גם אלה שיעבדו איתך ..ולא אנשים אחרים....
שיהיו ישיבות מסודרות ונוהל עבודה שוטף ומלא ....
שיש התראה לצאת מהחוזה ולא באוטומאטיות הוא ממשיך עד להודעה חדשה .
שצריך לדוחח לך על כל החלטה שעולה כסף לצד שלך ולקבל אישור בכתב ...ולא שפתאום יחייבו אותך בהוצאות נוספות שלא ידעת עליהם.
ענת

12/09/2013 16:51
הבנתי בגדול     ו    קובי קובי    

תודה לך על המענה , גמר חתימה טובה לכולם

27/08/2013 15:31
מדידה של הצלחה     ו    טל פל טל פל    

שלום , שאלה למנהלים : איך ניתן למדוד כמותית את ההצלחה של חברת יחסי הציבור ?

29/08/2013 08:48

היי טל שאלה מצויינת ...
יחסי ציבור בעצם זה כמו "מפעל" לייצור אייטמים בתקשורת שמורכבת מאמצעים תקשורת כתובה ואקטרונית.
היום בימינו נגיד הייתם רוצים לקנות אייטם של 5 דקות בתוכנית בוקר ...יש לזה מחיר 5000 שח ...גם לאינץ בעיתון יש מחיר ...גם לשניות ברדיו או בטלוויזיה יש מחיר ...כל דבר עולה בימינו כסף ...ולכן אם במסגרת מערך היח"צ מקבלים אייטם בטלווזיה...כתבה במקומון של כמה עמודים ואייטם בעיתון ארצי ...כל דבר בעצם ניתן לתרגם אותו לכסף שנכנס ...
 אתן דוגמא מהעבודה שלי: רצינו להשיק גם אירועים חדש בדרום הארץ ידענו שיהיה קשה להביא לשם את התקשורת אז החלטנו לארח את החתונה של מאיה בוסקילה
עשינו ידיעות מקדימות..ידיעות מהטעימות..ידיעות על ההכנות..עשינו מסיבת עיתונאים במקום ...היו צוותי טלווזיה ואינטרנט והכי חשוב כל סלבריטאי ישראל ירדו לדרום הארץ לרגל החתונה ...המקום קיבל חשיפה תקשורתית בשווי 300,000 שח ...
הכל ניתן למדוד היום
ענת

03/09/2013 17:54
שאלה     ו    רותם רותם    

היי ענת, כמה שאלות , לא הבנתי מה רציתם לעשות בדרום ?
שנית מה הכוונה אירחתם את החתונה של מאיה בוסקילה ? החתונה הייתה בדרום וכאילו התלבשתם על זה כדי למשוך אנשים לדרום ? או שבכלל לא הבנתי.
בכל אופן זה נשמע מאוד מעניין. חג שמח ושנה טובה !

04/09/2013 13:19

היי רותם
המקום , מתחם האירועים רק נפתח , אף אחד לא שמע עליו , היינו צריכים ליצור באז...רצינו להביא צוותים של גיא פינס וחדשות הבידור ווינט ועוד..אבל הם לא באים לכל ארוע ובטח לא כשהאירועים בדרום הארץ ...

פנינו למאיה בוסקילה שבדיוק התארסה והצענו לה לוקיישן אטרקטיבי אצלנו ...סגרנו את פרטי החתונה ...והחתונה הביאה את כל התקשורת ..גם בגלל שזו היתה מאיה בוסקילה וגם בגלל שכל העולם ואתו היו במוזמנים ...המון המון מפורסמים ...

האירועי יצר חשיפה תקשורתית עצומה למקום שהיה עד לאותו הרגע אנונומי לחלוטין ...וזאת היתה המטרה ...
ענת


21/08/2013 15:56
סוג פעילות     ו    שלומי שלומי    

האם הפעילות שלכם כוללת קידום אדם לבחירות מחוזיות כולל יח"צ פנים אל פנים ואינטרנטים וכולל כתיבה לעיתונות וכד'?

21/08/2013 16:31

היי שלומי
אכן כן..
יש משרדי יחסי ציבור שמתמחים בצד הפוליטי חלקם היו בעברם לוביסטים ומכירים את כל מה שצריך לדעת : כתבי פוליטיקה, כתבים מוניציפאלים , מניפולציות תקשורתיות , איך להריץ מועמד בתקשורת ? איך לעשות שימשו מושכל באמצעי התקשורת לטובת המועמד שלך? איך להתראיין ? אילו נושאים להעלות באייטם ואילו תשובות לתת על נושאים אחרים שיעלו ...

כל אלה ועוד ...הן פעולות של איש יחסי ציבור שמתמחה בנושא ...
אל תחשוב פעמיים אם אתה צריך להמליץ או לשכור מישהו !!!

ענת

14/08/2013 08:27
להתחיל מבראשית     ו    נורית נורית    

שלום רב,

אחרי לא מעט שנים של עבודה כתקציבאית במשרד פרסום גדול בארץ, אני מעוניינת לעשות שינוי בחיים, והחלטתי לנסות לפנות לתחום יחסי הציבור, כך שבצורה לא ישירה לשמור על הקשר עם העולם ממנו אני מגיעה עכשיו. אני דיי בטוחה שאוכל לעשות את ההשתלבות, אבל עדיין רוצה לקבל את ההשלמה המקצועית לפני כן. אשמח לשמוע על קורסים מקצועיים ולא ארוכים מדי בתחום.

15/08/2013 14:24

יש חפיפה מאד ברורה בין משרדי פרסום ויח"צ, ועל אף המעבר בין התפקידים, את בהחלט נשארת באותה שכונה. אם את כבר מגיעה מהתחום של הפרסום, ויצא לך לטעום גם את עולם היח"צ, את באמת לא צריכה להתחיל "להתאבד" על קורס מעמיק ומקצועי, אלא משהו שיעשה קצת סדר בראש. אני יכול להמליץ לך על קורס שיש במכללת JCE בי-ם, במסגרת היחידה ללימודי חוץ של הטכניון, כמה מפגשים, משהו כמו 80 שעות בסה"כ... בהחלט מקפצה טובה.

18/08/2013 11:33

היי נורית
אם עכשיו היית שולחת לי קורות חיים ושם כתוב היה שיש לך 4-5 שנות נסיון במשרד פרסום, יחסי אנשו מעולים, יכולת תמרון , יכולת לעשות כמה דברים במקביל , יכולת כתיבה , יצירתיות ..אז תאמיני לי שיש סיכוי שהיית מתקבלת אצלי (רק חבל שאני לא מגייסת כרגע).
להיות יחצ"ן זה באופי , זה לא על הנייר ולא משנה כמה תארים וקורסים תעשי , הכל מתחיל בלימוד עצמי ובשטח ...יש לך נסיון רב בעולם הפרסום ויש בו דברים חופפים , יש בו תכונות חופפות גם אנחנו היחצנים מחפשים ...המוסר העבודה הגבוהה, היכולת לעשות כמה דברים במקביל, יכולת לעמוד בלחצים ובדד ליין ...
אני ממליצה לך לשפץ את קורות החיים שלך , להתחיל עם משרד הדרגתי , לסגור שכר התחלתי ואם יהיו מרוצים אחרי 4 חודשים שכבר תוכיחי את עצמך שיעלו לשכר שאת באמת רוצה ...תבואי ותוכיחי את עצמך ואני בטוחה שתצליחי...
אם את צריכה עזרה בשיפוץ קורות החיים תשלחי לי מייל אישי ANAT@CHERPAK.CO.IL

אשמח לעזור לך
ענת


12/08/2013 16:47

היי רציתי לשאול בעצם מתי חברה מגיעה למסקנה שעכשיו היא צריכה חברת יחסי ציבור ? רק בזמן של משבר ?

13/08/2013 12:43

היי לירז
אם את שואלת אותי - ובעצם את באמת שואלת אותי !!!
את התשובה היא - כל הזמן ...
אם חברה כל שהיא פונה לציבור כל שהוא ורוצה שידע עליה , עלי המוצר שלה, על האנשים שלה, על המומחים שלה, על השרותים שהיא מציעה- אני אישית ממליצה בחום לעשות שימוש מושכל ביחסי ציבור .
מדובר בכלי זול לעומת לשכור שירותי משרד פרסום ולפרסם במדיות (תשלום גבוה יותר משמעותית כי גם משלמים למשרד על העבודה וגם למדיות על הזמן אווירו או על העמוד ).
מדובר בכלי שניתן דרכו להגיע לקהל היעד שלך - אימהות, גברים, ילדים, גיל שלישי וכו...לכל קהל יעד יש תוכניות אחרותצ , מגזינים אחרים , אתרי אינטרנט, פורומים  אחרים וכו ...
מדובר בכלי שנתפס אמין כלומר מי שחתום על הכתבה זה העיתונאי עצמו
ההמלצה היא לעשות באופן שוטף וגם בתקופות של משבר , אבל בתקופות של משבר או בניהול משבר יש צורך גם בעזרה נוספת למשל של ניטור ברשת (לזהות תלונות והתכתבויות שליליות ) ועוד...
יחסי ציבור כל אחד צריך וכל אחד יכול להשתמש - חשוב רק לדעת את מי לשכור ומי יכול לעשות לך טוב לעסק.
בהצלחה
ענת

08/08/2013 15:30
ייעוץ אסטרטגי     ו    רוני רוני    

היי , איך המונח  ייעוץ אסטרטגי בא לידי ביטוי בתחום של יחסי ציבור ?

13/08/2013 12:23

היי רוני
הסיבה שהמקצוע נקרא גם ייעוץ אסטרטגי הוא בגלל שבכל תחומי השיווק אנחנו מוצאים את עצמנו בוחרים אסטרטגיה.
למשל בפרסום - מי יהיה הפרזנטור שלנו? איפה קהל היעד שלנו נמצא? מה הוא קורא? אילו תוכניות הוא רואה בטלוויזיה ?
כל אלו זה נקרא בחירת אסטרטגיה :
במקצוע היח"צ אנחנו מייעצים ללקוח על בחירת אסטרטגיה יחצנית : אילו נושאים כדאי לתקוף, אילו נקודות חוזק כדאי להבליט, אילו נקודות חולשה כדאי להצניע , באילו מקומות חשוב שבאייטם שלנו יופיע, מי קהל היעד שלנו, מהם הרגלי הצפייה שלו הקריאה שלו ..כל אלו עוזרים לנו לצאת עם קמפיין יח,צ מדוייק יותר ונכון ללקוח .

ככל שנשכיל להתאים את הקמפיין יחצ שלנו ללקוח ולהגיע לדיוק מירבי - כך הקמפיין יהיה אפקטיבי יותר ...

05/08/2013 17:07
ייצוג מתחרים     ו    נופר נופר    

היי , האם קורה לכם שאתם מייצגים לקוחות מתחרים ? אם כן איך אתם פועלים במצב הזה ?

05/08/2013 17:11

ייצוג מתחרים אינו אתי . הדבר אמור כלפי כל בעל מקצוע לפי דעתי.
יכולות להיות לנו כאנשי יחסי ציבור הרבה ניגו עינינים אם נייצג 2 לקוחות מתחרים ואפילו אם הם אינם מתחרים ורק נמצאיםבאותו תחום.
סיקור עיתונאי, חשיפת סקופים כל הדברים הללו יכולים להיתקל בבעיה ברגע שיש לך שני לקוחות מאותו התחום 
רק טוב 
עדי

06/08/2013 18:45

היי נופר
בדרך כלל התשובה תהיה ,"זה לא אתי" ,
אבל מהיכרותי עם ענף יחסי הציבור ישנם משרדים שמתמחים בתחום מסויים ואז זה אומר שיש למשרד 10 לקוחות באותו תחום למשל : מסעדות, חנויות אופנה, מעצבות בגדים,  שחקנים, אומנים, בתי מלון וכו...
חשוב לבחור משרד שמתמחה בתחום שלכם אבל חשוב יותר שתהיה שקיפות !!!

אני תמיד אומרת ללקוחות שלי אחד על השני כששניים מגיעים אליי מאותו התחום , לפעמים זה מה שמושך אותם אליי - ההצלחה בתחום שלהם והשם שבניתי לעצמי בתחום מסויים. אז גם אם  החלטתם לקחת משרד שעובד עם לקוח דומה לכם ועם פעילות דומה מומלץ לעבוד בשקיפות מלאה ...
משרד שיש לו כמה עסקים באותו התחום מחזיק ביד יותר כוח מול עיתונאים שמסקרים את אותו התחום - יש לו יותר "בשר" לתת להם ...
אז לשיקולכם להחליט מה עדייף לכם יותר : להיות מובילים אצל אותו יחצן או עוד חברה ברשימה ...או שתדעו פשוט לדרוש את הדברים הנכונים ותקבלו אותם מבלי להרגיש שיש פה משהו "לא אתי".\

בהצלחה


01/08/2013 18:14

אני מחפש דרך למתג את עצמי, אני במקצועי רואה חשבון אבל אני לא בטוח שבתחום הזה זה אפשרי, איך עושים מיתוג עסקי בצורה נכונה למקצוע שכזה

04/08/2013 19:07

היי אריאל

היום בימנו כל דבר כמעט ניתן למתג וליחצן ..המטרה היא באמצעות כלי התקשורת להפוך אותך למומחה בתחומך ...
לדוגמא רואה חשבון שמתמחה במתן ייעוץ לחברות קטנות -בינוניות
או לחברות יזמיות בתחילת דרכן ...
אז ניתן לנסות לסדר כמתבות וטיפים בחדורים העיסקיים או במדורי היזמות שפונים לאנשי עסקים שיכולים בעתיד להיות לקוחות פוטנציאליים ...
נכון- אין אמנם מדורי רואי חשבון יותר מדיי אבל בהחלט נושאים מעניינים שעולים על סדר היום יכולים להגיע למדורי הכלכלה בכלי תקשורת מובילים..
כמו כן תוכניות הטלוויזיה הרכות יותר ..צמאות לאייטמים חדשים שביניהם גם ניתן לראיין רואה חשבון ואולי אפילו - אותך ...
חשוב לבחור משרד מתאים שעבד בעבר עם מקצועות חופשיים (רואי חשבון, עורכי דין וכו) ולא שזו תהיה הפעם הראשונה ושם "יתגלחו" על חשבונך ועל חשבון השם שלך...תעשה בחירה נכונה ובהחלט הכל פתוח לך שם בחוץ
ענת


27/05/2013 14:14
שיווק     ו    רועי רועי    

האם שיווק פוליטי שונה במהותו כיום משיווק חברה או מוצר? לכאורה זה נראה לי אותו דבר בעידן של היום ובכל זאת אשמח לדעת מה ההבדלים

28/05/2013 23:34

היי רועי
שיווק פוליטי יש לו חוקים משלו ...
קמפיין יחסי ציבור לדמות פוליטית הוא קמפיין אחר לחלוטין מקמפיין למוצר כל שהוא ...
כי מדובר במשהו דינמי וחי שעלול לגרום לציבור גם להגיב באופן שלילי ואז רוב הקמפיין תתעסק בכיבוי שריפות...
הכלים הם עדיין אותם כלים - הודעות לעיתונות, מסיבות עיתונאים, ניו מדיה , השתתפות באירועים ותמונות שמתפרסמות בתקשורת ...אבל החשיבות של כל מילה שכתובה במסגרת הקמפיין היא גבוהה ביותר ...נושא האמינות מקבל פה חשיבות בעל ערך עליון ...חשוב לדעת מה האג'נדות שמקדמים ולבדוק שהן לא יכולות לגרום ליח"צ שלילי מצד קבוצות אחרות ...צריך לדעת להתשמש בכלי התקשורת פה בחוכמה ועורמה יחדיו...כלומר יש לא מעט מניפולציות שנדרשות פה ...
בקיצור - נדרשת פה עבודה אחרת ולפעמים אם לא יודעים מהי עדיף לפחות בפרוייקט הראשון לחבור לאיש יחצ שהוא כבר מנוסה בתחום וללמוד ממנו כמה דברים.
בהצלחה
ענת

20/05/2013 13:14
מיתוג מחדש     ו    חנן חנן    

לפני יותר מעשור הוצאנו מוצר והוא נכשל. עכשיו אנחנו מוציאים שוב את אותו מוצג במיתוג מחדש. אנחנו מאמינים שהוא יכול להצליח. מה כדי לנו לשים לב לפני שנתקדם

21/05/2013 15:36

היי רונן
יש המון דברים שיכולים להשתנות בפרק זמן של 10 שנים למשל : קהל היעד, מתחרים ישירים ועקיפים, הרגלי צריכה של קהל היעד, נושא של תמחור (במיוחד בעידן של גזירות כלכליות ויוקר המחייה שרק עולה)...
חשוב לבדוק כל אחד ואחד מהפרמטרים הללו כדי להבין מה הסיכוי של המוצר להצליח .
חשוב להשיק אותו בשם ובאריזה אחרת (אותה גברת בשינוי אדרת), חשוב לחפש לו ערך מוסף שניתן לציין אותו על האריזה למשל אריזה ירוקה וידידותית לסביבה , למשל חותמות של כל מיני ארגוני צרכנים למיניהם שבדקו ונתנו ציון טוב...
חשוב לפרסם וליחצן במדיות שקהל היעד נמצא וקורא , כלומר להתקרב לקהל היעד בקמפיין היחצני עד דיוק מירבי ...
חשוב שיהיה לכם אורך נשימה - לא קל להחדיר היום מוצר לשוק וצריך להיות סובלניים.
וחשוב לחפש אפשרויות לשיתופי פעולה שיכולים לקדם את שני הצדדים בויחד יהיה לכם יותר כוח .
בהצלחה וספר לנו איך היה
ענת

14/05/2013 11:29
ניסיון בתחום     ו    איתמר איתמר    

אני לומד  יחסי ציבור, שאלתי היא כיצד אני יכול להתנסות בשטח בזמן הלימודים, כדי ליישם את הכלים שאלמד, במידה ומשרדי יחסי ציבור יסרבו לקבל סטודנט שאין לו ניסיון בתחום

15/05/2013 09:36

היי איתמר
שאלה טובה מאוד - תקח בחשבון שבגלל שאין לך נסיון תעסוקתי אתה בעצם "מתגלח" על חשבון המשרד/חברה שיתנו לך הזדמנות ..ולכן מראש אתה צריך להנמיך ציפיות ודרישות ולבוא פתוח . אני מציעה לשלוח קורות חיים מלאי אמביציה ורצון להשתלב בתחום במשרה חלקית , בתנאי שכר שיראה לחברה .
אני מציעה שתחפש תפקיד של עוזר תקציבאי/ת (כאלו שמטפלים בלקוחות) ובהגדרה של עוזר לא מצפים ממך לבוא עם הידע הנדרש .
יש אתר בשם אייס שמתפרסמות בו מודעות דרושים וניתן לפנות לארגון יחסי הציבור או לפרסם בפייסבוק בעמוד של "גורו יחסי ציבור ""(רק באנגלית) ולפנות ללב של מנהלי המשרדים שיתנו לך הזדמנות ולא יתאכזבו .
בהצלחה וחג שמח
ענת

08/05/2013 19:41
שאלת יחסי ציבור     ו    ריקי ריקי    

כאשר פונה אלייך מעצבת אופנה נגיד, האם את נוהגת לבדוק את שוק האופנה בטרם את מתחילה ביחסי ציבור או שאת מעדיפה לבדוק רק את המעצבת ואז משתמשת בכלים מוכרים לך לקידום שלה, תודה ריקי

09/05/2013 15:48

היי ריקי
בעידן של מצב כלכלי רעוע , "שייקי" אני נוהגת לעשות כמה דברים :
1. לבדוק את הלקוח הפוטנציאלי - חיפוש בגוגל, פייסבוק אישי ועיסקי, אתר אינטרנט אם יש לו
2. במידה וראיתי כי טוב ואין תלונות עליו - הייתי ניגשת להכיר את המתחרים הישירים שלו :באזור העסק שלו , עסקים שמקבילים אליו בענף,.
3. הייתי שואלת עיתונאי/ת אופנה שאני מכירה טוב מה היא יודעת על המותג על הבעלים .
4. והייתי מחתימה אותו ומתחילה בעבודת שטח מעמיקה להיכרות ובניית המותג

יחסי ציבור ניתן לעשדות בכל מקום ולכל דבר
בהצלחה
ענת



Copyright © 2024 needpr.co.il כל הזכויות שמורות
אתר משרדי יחסי ציבור מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום יחסי ציבור
מחפשים משרד יחסי ציבור? מלאו את הטופס וקבלו הצעות
אנחנו עובדים עם משרדי יחסי ציבור מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!