יחסי ציבור באינטרנט - בקליק אחד, הופכים מיליון גולשים לחברים


יחסי ציבור באינטרנט
מנתונים שפורסמו באיגוד האינטרנט הישראלי עולה כי 77% מהישראלים מחוברים כיום לאינטרנט, מתוכם כ-80% גולשים באינטרנט למעלה מחצי שעה כל יום. נתונים אלה עשויים יחסי ציבור באינטרנט יכולים לשמש ככלי שיווקי חשוב, כשמנצלים אותו בצורה נכונה



מאחר שלאינטרנט יש כיום תפקיד מפתח ביצירת מהפכות חברתיות ופוליטיות, תארו לעצמכם איזה שירות מעולה הוא עושה בתחום יחסי הציבור. בשורות הבאות ננסה להבין כיצד ניתן למנף את העסק באמצעות האינטרנט ומהם בכלל
יחסי ציבור אונליין.


יחסי ציבור באינטרנט - יתרונות

לנוכח הקלות שבה ניתן להעלות נושא לסדר היום הציבורי באינטרנט, יחסי ציבור מקוונים מחליפים כעת כמעט לגמרי את כל שיטות המינוף האחרות שהיו מוכרות לנו עד כה. למעשה, חברה מתחילה יכולה למתג את עצמה ולבסס את מעמדה כחברה מצליחה, רק על סמך שימוש נכון של כלי האינטרנט שעומדים לרשותה.

תראו את מחאת הקוטג' למשל, שעלתה לכותרות ביוני 2011. המחאה נולדה בעקבות דיון תמים לכאורה בפייסבוק וגרמה לאלפי ישראלים להחרים את מוצרי תנובה ובכך להוזיל באופן אפקטיבי את מחיר המוצר. כעת, דמיינו כיצד תוכלו להשיג אפקט דומה לזה לטובת מיתוג ומינוף העסק שלכם. אז נכון, מחאה ציבורית צוברת הדים רבים יותר כשהיא נוגעת באופן ישיר לכיס ולמצב החשבון, אך גם אתם יכולים להשתמש באותו הגיון כדי להפיק ממנו תועלת כלכלית.



יחסי ציבור באינטרנט- על שום מה ולמה

עד עכשיו התייחסנו לאינטרנט ככלי חברתי חשוב שמאפשר למחאות לקבל במה ראויה בעידן המודרני. כדי להבין איך מחאות כאלה יכולות להיווצר ולתפוס תאוצה רבה כל כך, חשוב להתייחס לנתון אחד מרכזי: ארבעה מיליון גולשים ישראליים פוקדים את רשת האינטרנט, לרבות הרשתות החברתיות השונות, על בסיס יומיומי. ארבעה מיליון.

מי שבוחר שלא להתייחס לאינטרנט כערוץ שיווק לגיטימי, למעשה בוחר לוותר מראש על כמחצית מלקוחותיו הפוטנציאליים. פספוס? ועוד איך. בשלב הזה אתם בוודאי שואלים את עצמכם: "איזה בעל עסק יסכים לוותר על כלי שיווקי חשוב כל כך?", אך חשוב שתדעו שרוב בעלי העסקים מנצלים רק חלק קטן, מזערי אפילו, מהפוטנציאל השיווקי הגלום ברשת.

קשה להסביר בדיוק את התופעה הזו, יתכן שהיא נובעת מבורות, מחוסר הבנה של הרשת ושל הכלים והאפשרויות השונות העומדות בפנינו- ואולי פשוט מדובר במקרה מצער של חוסר אמונה בכוחה של הרשת. בנוסף, ישנם יזמים רבים שמבצעים את דריסת רגלם הראשונה בעולם המקוון ללא גיבוי באסטרטגיה מתאימה, מה שמוביל אותם להתרסקות כואבת.


יחסי ציבור באינטרנט- איך עושים את זה

כדי ללמוד איך עושים
יחסי ציבור באינטרנט, אפשר לנתח את המודל של המחאה הציבורית האחרונה, כמו זו של הפגנת המיליון שהופצה במהלך חודש יולי 2011 ברחבי הפייסבוק (בספטמבר בסופו של דבר הופיעו חצי מיליון איש בהפגנות). מדובר באירוע- או Event בשפת הפייסבוק- מחושב מאוד, שנרקם הרבה זמן מראש כדי לאפשר לציבור להתוודע לו, ובו מפורטים כל הרציונלים שמסבירים מדוע ההפגנה נחוצה. אפשר לומר שהקמת האירוע בפייסבוק הוא כרטיס הביקור של ההפגנה כולה.

כך גם אתם צריכים להתנהל: בשלב הראשון יהיה עליכם לקבל שירותי
ייעוץ אסטרטגי על מנת שתוכלו להגדיר יעדים ולבנות תוכנית עסקית לפיה תפעלו כדי להשיג את מטרותיכם, בדיוק כפי שמארגני המחאות הגדירו לעצמם יעדים באשר לעתידה הכלכלי של המדינה.

תפקידו של עמוד האירוע בפייסבוק הוא לחבר בין מארגני האירוע לבין המפגינים הפוטנציאליים, וכך גם תפקידו של אתר האינטרנט שלכם הוא לחבר ביניכם לבין קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. על נושא בניית האתר יש להתעכב, כך גם יעיד כל יועץ אסטרטגי מיומן, שכן לגולש הישראלי דרושות בממוצע כשש שניות בלבד כדי להחליט האם להישאר באתר או להמשיך הלאה לאתרים הבאים.

בדיוק כפי שהתוכן של האירוע בפייסבוק, שקורא לרווחה כלכלית ולצדק חברתי מושך אליו מתעניינים, כך גם עמוד הבית של האתר שלכם צריך להיות בנוי בצורה ידידותית, מעניינת ובעיקר- מושכת. בהמשך, תצטרכו להשקיע גם בכתיבה שיווקית והפצת מאמרים שיקשרו לאתר שלכם. הרי גם הפגנת המיליון לא מפורסמת רק בפייסבוק אלא גם באפיקים נוספים באינטרנט, כאשר יש קורלציה בין שניהם.
 
המטרה שלכם היא להתברג כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל, שכן הנתונים מצביעים על כך כי 80% מכל הגולשים במנועי החיפוש, מקליקים על שלוש תוצאות החיפוש הראשונות בלבד

 


 

קבל הצעות עכשיו